Publicador de continguts


Estalvia doblers i energia a la teva llar!


25 d’octubre de 2023

Ajudes destinades a millorar l'eficiència energètica en habitatges a les Illes Balears.

 

Qui pot beneficiar-se de les ajudes?

👤 Persones propietàries, usufructuàries o arrendatàries d'habitatges, o que siguin individus o empreses privades.

🏢 Administracions públiques i entitats que hi estiguin relacionades, així com empreses majoritàriament propietat d'administracions públiques que siguin titulars d'immobles. 

 

Qui pot sol·licitar les ajudes? 📝 Els beneficiaris esmentats anteriorment o els seus representants autoritzats. 🕴️

 

Quines són les actuacions subvencionables? 

  • 💼Aquelles que es facin en habitatges i en els quals s'aconsegueixi una reducció de la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració d'almenys el 7 % o una reducció del consum d'energia primària no renovable d'almenys un 30 %.
  • 💼Las actuacions de modificació o substitució d'elements constructius de l'envolupant tèrmica per adequar les característiques als valors límit de transmitància tèrmica i de permeabilitat a l'aire, quan escaigui, establerts en les taules 3.1.1.a–HE1 i 3.1.3.a–HE1, del Document bàsic DB HE d'estalvi d'energia del Codi tècnic de l'edificació.

 

Quines despeses són subvencionables? 💲 Es poden considerar per a subvenció els costos de gestió relacionats amb les obres, honoraris professionals, despeses de projectes, informes tècnics i altres despeses administratives, sempre que estiguin degudament justificats.

  • No s'hi inclouen llicències, taxes, impostos o tributs.
  • L'IVA pot ser elegible en uns certs casos. 

 

Quin és l'import de la subvenció? 💰 L'import de la subvenció és d'un 40% del cost de les obres amb un màxim de 3.000 €.

 

Requisits Importants:

  • Els habitatges han d'estar a les Illes Balears. 🏝️
  • Les obres han de començar després de l'1 de febrer de 2020.🚧
  • Els habitatges han de ser la llar principal dels propietaris, usufructuaris o arrendataris.🏠.
  • El cost mínim de les obres ha de ser d'almenys 1.000 euros per habitatge.💲
  • Se n'ha de tenir la llicència municipal adequada.📜
  • No se subvencionen generadors tèrmics que usin combustibles fòssils. 🛢️❌
  • Les obres no poden durar més de 12 mesos des de la concessió de l'ajuda. 📆
  • La persona beneficiària de l'ajuda ha d'estar al dia amb els seus impostos i obligacions de la Seguretat Social. 💼

 

Com sol·licitar les ajudes? 🌐 El procés de sol·licitud és en línia. Per a poder fer aquest tipus de tràmit, s'ha de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanent.

Si necessites ajuda, pots concertar una cita en una oficina de rehabilitació. 🏢

 

Quins documents es necessiten per a sol·licitar la subvenció?📋

  • Annex 4.1, degudament emplenat.
  • Projecte o documentació gràfica i escrita, segons el cas, de l'actuació a realitzar, que haurà de comptar amb la conformitat del destinatari últim. La documentació haurà de ser suficient tant per a executar com per a sol·licitar el permís, autorització o llicència preceptius, si és el cas. Haurà de comptar, entre d'altres, amb: memòria descriptiva, pressupost desglossat per àmbits d'actuació i plans. Ha d'incloure l'estalvi de consum d'energia primària no renovable estimat respecte de la situació inicial, la inversió subvencionable i la quantia de l'ajuda sol·licitada.
  • Certificat d'eficiència energètica de l'habitatge en el seu estat inicial.
  • Certificat d'eficiència energètica obtingut considerant realitzades les actuacions previstes en el qual s'acrediti el compliment dels requisits establerts per a l'obtenció de l'ajuda.
  • Certificat de la instal·lació tèrmica, si és el cas.
  • Reportatge fotogràfic en color dels elements objecte d'ajuda abans de l'actuació.
  • Certificat o volant d'empadronament del propietari, usufructuari o arrendatari de l'habitatge en el qual es vol actuar.
  • En cas necessari, acord de la comunitat de propietaris, si les actuacions previstes afecten elements comunitaris.
  • Si és el cas, declaració responsable que inclogui detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència.
  • Informe d'idoneïtat de la revisió de la documentació per part de l'oficina de rehabilitació.
  • Document de veracitat de dades bancàries, segons l'annex 4.3.
  • La declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI). S'inclou en la declaració (annex 4.1).
  • L'annex 4.4, corresponent a l'annex IV.C de l'Ordre HPF 1030/2021 sobre compromís de compliment de principis transversals degudament emplenat.
  • L'annex 4.5, de declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR). 

 

Quins són els terminis? 🗓️ El termini per a sol·licitar les ajudes és fins al 31 de desembre de 2023 o fins que se n'esgoti el pressupost, segons el que s'estableix en les regulacions. 🕒💰

 

Es poden obtenir bestretes de la subvenció? 💰❌ No s'atorgaran bestretes per a unes certes actuacions. 🚫

 

No oblidis consultar la documentació oficial proporcionada per les autoritats per a obtenir detalls específics i actualitzats sobre aquestes ajudes! 📄🔍👀


Notícies relacionades

Publicador de continguts

Actualitat

Publicador de continguts