Excursionisme a Mallorca
Aquest estiu t’han deixat a terra? - PalmaJove
Aquest estiu t’han deixat a terra?

✈️ Com reclamar si el teu vol s’ha cancel·lat, endarrerit o t’han denegat l’embarcament?
Si el teu vol s’ha cancel·lat, ha tingut un gran retard o no t’han deixat embarcar, pots reclamar una compensació econòmica i altres despeses.
Aquí t’explicam quan pots reclamar, quant et poden pagar i com fer-ho pas a pas.
🔹 Quan tens dret a reclamar?
Segons el Reglament europeu CE 261/2004, tens dret a reclamar si:
- El teu vol s’ha cancel·lat amb menys de 14 dies d’antelació i no t’han ofert una alternativa raonable.
- Has arribat amb més de 3 hores de retard a la teva destinació.
- T’han denegat l’embarcament (overbooking) tot i tenir reserva confirmada.
🔹 Quina compensació pots rebre?
La quantia econòmica depèn de la distància del vol.
A més, poden estar obligats a cobrir:
- Àpats i begudes durant l’espera
- Allotjament (si cal pernoctar)
- Transport entre aeroport i hotel
- Reemborsament del bitllet o vol alternatiu
🔹 Quan no tens dret a compensació?
Si el problema es deu a circumstàncies extraordinàries (tempestes, emergències mèdiques, vaga de controladors aeris, etc.)
Si t’han avisat amb temps suficient i et varen oferir una alternativa en horari similar
🔄 Com reclamar pas a pas
🟪 1. Reclama primer a la companyia aèria
Intentar primer la reclamació directa amb l’aerolínia.
Fes-ho a través del seu formulari web de reclamacions o per correu electrònic.
Guarda còpia de tot (missatges, respostes, documentació...).
🟪 2. Si no et responen o rebutgen la reclamació: contacta amb l’AESA.
Si passen 30 dies i no has rebut resposta o t’han respost negativament, pots fer una reclamació gratuïta davant l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA).
🧾 És un procediment no judicial, però pot fer pressió a la companyia perquè compleixi.
🟪 3. Si tot falla: pots acudir a consum o a la via judicial.
Pots contactar amb una Oficina de Consum (OMIC) o associació de consumidors.
✅ Recomanacions finals
Guarda sempre bitllet, targeta d’embarcament i qualsevol missatge de la companyia.
Reclama per escrit i de manera clara.
Notícies relacionades
PLA VEO
EL MEDI AMBIENT ÉS COSA DE TOTES